Každé slávenie sv. omše je služba – služba všetkých veriacich Bohu a sebe navzájom.
Upratovanie kostolov: Horné Lefantovce č. domov od 350 ďalej, Dolné Lefantovce č. domov 160–179.
V pondelok v Horných Lefantovciach a v utorok v Dolných Lefantovciach budeme pokračovať vo farskej katechéze v zamyslení nad modlitbou.
Po sv. omšiach si môžete nahlasovať úmysly sv. omší na ďalšie tri mesiace.
LITURGICKÝ PREHĽAD
23.–29.09.2024
PONDELOK Spomienka sv. Pia z Pietrelciny, kňaza
Horné Lefantovce o 18 30 za † z rodín Mandincovej a Jankulovej.
UTOROK
Dolné Lefantovce o 18 30 za † kňaza Antona Veselého, bývalého farára tunajšej farnosti († 15.8.1818). Vo farnosti pôsobil v rokoch 1813–1818 (5 rokov).
STREDA
Horné Lefantovce o 18 30 ďakovná za 80 rokov života.
ŠTVRTOK
Dolné Lefantovce o 18 30 za † Antona Červeňanského a rodičov z oboch strán.
PIATOK Spomienka sv. Vincenta de Paul, kňaza
Horné Lefantovce o 18 30 za † sídelného kanonika Imricha Šoreca, bývalého farára tunajšej farnosti od júna 1798 do 1.10.1809 (vyše 11 rokov). Jemu vďačíme, že sa postaral o vybudovanie farského kostola, ktorého výstavba začala v máji 1801 požehnaním základného kameňa a bola dokončená jeho požehnaním 26.11.1808. V tom istom roku (1801) sa pričinil o opravu dolnolefantovského kostola (bol znovu postavený od základov). Tiež sa postaral aj o stavbu farskej budovy. Zomrel 4.9.1855 vo veku 86 rokov v Nitre, kde je pochovaný v kanonickej krypte v blízkosti Baziliky sv. Emeráma.
SOBOTA
Horné Lefantovce o 7 30 za † Zuzanu Kunovú.
NEDEĽA 26. v Cezročnom období
Dolné Lefantovce o 8 00 za farnosť.
Horné Lefantovce o 10 00 za zdravie a Božiu pomoc pre rodinu.
Problém autority a prvých miest, snaha byť nad ostatnými. To sú myšlienky liturgických textov tejto nedele. Tento problém mal Jozue aj apoštoli a je to problém každého človeka zraneného hriechom. Boh ponúka úžasné a prevratné riešenie: „Kto chce byť prvý, nech je posledný zo všetkých a služobník všetkých.“ Veľkosť a autorita sa najlepšie predstavia a realizujú práve v službe. Samotné slovo „autorita“ snáď pochádza z latinského „augere“ a má tento význam: umožniť rast, dať prednosť druhému, starať sa o druhého. Všemohúci Boh rozhodne nemá problém a nebojí sa dať prednosť nám, slabým a hriešnym ľuďom. Kristus sa ponížil a stal sa služobníkom všetkých. Určite tým neumenšil alebo dokonca stratil svoju autoritu, skôr naopak.