Zmysel dnešnej slávnosti ozrejmuje jeden zo základov našej viery. Boh v troch osobách znamená, že veríme v Boha, v ktorom sa deje plodná a oslobodzujúca komunikácia. Ježišov Boh nie je osamelým, do seba uzavretým Bohom. Je to Boh plný nepredstaviteľne obšťastňujúceho života.
Upratovanie kostolov: Horné Lefantovce č. domov 140–174, Dolné Lefantovce č. domov 40–59.
V pondelok v Horných Lefantovciach a v utorok v Dolných Lefantovciach budeme pokračovať vo farských katechézach s názvom Duch Svätý a my.
LITURGICKÝ PREHĽAD
27.05.–02.06.2024
PONDELOK
Horné Lefantovce o 18 30 za zdravie a Božiu pomoc pre rodinu Kuššovú.
UTOROK
Dolné Lefantovce o 18 30 v kaplnke Povýšenia svätého Kríža za † arcibiskupa Vojtecha Bartakoviča pochovaného v krypte pod kaplnkou pri príležitosti jeho úmrtia.
STREDA
Dolné Lefantovce o 18 30 vigílna sv. omša za † Štefana a Jolanu Fidlerových, rodičov a duše v očistci.
ŠTVRTOK Slávnosť Najsvätejšieho Kristovho Tela a Krvi – prikázaný sviatok
Horné Lefantovce o 18 00 za farnosť.
Deti – dievčatá a chlapcov – prosím, aby si priniesli lupienky z kvetov na eucharistickú procesiu, ktorá sa bude konať pri jednotlivých oltárikoch.
Veriaci, ktorý sa nábožne zúčastní na eucharistickej procesii, môže získať za obvyklých podmienok úplné odpustky.
PIATOK
Horné Lefantovce o 18 30.
SOBOTA Spomienka sv. Justína, mučeníka
Horné Lefantovce o 7 30 za † Júliu a Rudolfa Ďurgutových s fatimskou pobožnosťou.
NEDEĽA 9. v Cezročnom období
Dolné Lefantovce o 8 00 za † Antona Marciho.
Horné Lefantovce o 10 00 za farnosť.
Mesiac jún je zasvätený Najsvätejšiemu Srdcu Ježišovmu. Preto všetkých pozývam k modlitbe Litánií k Najsvätejšiemu Srdcu Ježišovmu v závere sv. omší, čím sa môžeme viac priblížiť k tomuto tajomstvu Božej lásky.
Pojem Najsvätejšej Trojice načrtáva viac miest Nového zákona, ako napr. záver dnešného evanjelia. Zvlášť v Jánovom evanjeliu vidíme, že pojem Trojica odvodzujeme z popisovaných väzieb medzi Otcom, Synom a Duchom. Z toho vyplýva, že základná vlastnosť Boha je vzťah. Boh žije z nekonečne milujúceho vzťahu medzi Bohom Otcom a Bohom Synom, resp. ich spoločného spojenia s Duchom Svätým. Boh Otec nikdy neprestal úplne milovať Syna a tiež Syn nikdy neprestal milovať Otca. Treba sa vzdať pokrivených teórií, kde Ježiš zmieruje človeka s Otcom tým, že si na ňom Boh Otec vyleje hnev za hriešne ľudstvo. Opak je pravdou. Otec miluje Syna tak, že by pre neho urobil čokoľvek, a podobe aj Syn. A práve Boh Syn sa pre lásku k Otcovi stáva človekom. A Boh Otec s nesmiernou bolesťou pripustil, že milovaný Syn sa vydal na cestu záchrany človeka za cenu sebaobetovania. Táto bolesť Otca je jeho obeta, dar človeku. Ale práve pre vzájomnú lásku Otca a Syna žiadna smrť nemôže prerušiť vzťah prúdiaci medzi osobami Trojice. A do tohto miesta žiary lásky je teraz pozvaný každý človek, ktorý prijal Krista.